Na een ruime ervaring in met name het beroepsonderwijs ligt de focus bij het interim management vooral op een brede inzet bij verschillende branches. Geleerd van de verschillen, vertaald naar de meest effectieve inzet in uw organisatie.
Elk traject kent een uitgebreide intake waarin we samen met u tot een maatwerkoplossing en een heldere doelstelling komen. Vooraf wordt de haalbaarheid en termijn vastgesteld. Door een heldere en doelgerichte manier van communiceren en handelen zullen de gewenste doelstellingen worden gerealiseerd.
Interim Management is een tijdelijke voorziening op het gebied van management. In de praktijk onderscheiden we een aantal opdrachten voor interim management die elkaar vaak (deels) overlappen.
- Algemeen management of bestuur: de tijdelijke waarneming van een directie- of managementfunctie met verantwoordelijkheid voor (een deel van) de organisatie.
- Verandermanagement: de interim-manager krijgt een specifieke opdracht om een verandering te realiseren, bijvoorbeeld de implmentatie van een nieuw concept, een nieuwe structuur of cultuur.
- Project- of programma management; de interim-manager wordt vanwege zijn specifieke kennis en vaardigheden tijdelijk toegevoegd aan het managementteam of de directie om een specifieke klus te klaren.
In principe worden opdrachten voor minimaal 3 maanden en maximaal 12 maanden aangegaan