In een speciale editie van Sardes vond ik een interessant artikel over activerende didactiek in het VMBO. Misschien wel... Lees verder
1.Devices in de klas
Het is niet meer de vraag of scholen ICT-toepassingen in de klas gaan gebruiken, maar hoe ze dat... Lees verder
“Een goed team bestaat niet uit de acht beste maar uit de beste acht”.
Werken in teams:
Vertrouwen is de hoeksteen... Lees verder
Johan Coenen, Chistoph Meng en Rolf van der Velde, van de Universiteit van Maastricht schreven een onderzoeksrapport over hoe... Lees verder
Deze brochure beschrijft de manier waarop de Inspectie van het Onderwijs omgaat met scholen die als ‘zwak’ of ‘zeer... Lees verder
In het kader van de gemeentelijk taalbeleid, heeft ITTA (UVa) in opdracht van DMO afdeling Onderwijs een Basislijst Schooltaalwoorden... Lees verder
Vmbo-leerlingen tussen 12 en 16 jaar internetten gemiddeld 3,5 uur per dag op hun mobiele telefoon. Ze besteden die... Lees verder
18 april 2011 reikte het vmbo-panel van het Landelijk Atie Komitee Scholieren (LAKS) het onderzoek “Vraag het de vmbo’er”... Lees verder
In Nederland doen de laatste resultaten van het Pisa onderzoek veel stof opwaaien. De minister reageert ad-hoc en over... Lees verder
Om schooluitval te voorkomen, moet de organisatie van scholen platter. Docenten moeten meer aansluiting hebben bij de leefwereld van... Lees verder